.

Den som tar ett hjärta, borde veta vad som sker, när man säljer sin lögn för att bota sin
ensamhet. Du som tog mitt hhjäta, ge tillbaka det helt och rent.
Och jag hatar att jag älskar dig så att jag nästan kvävs, 
här i min ensamhet.

När jag tagit slut
När jag inte orkar mer
När rädslan tar vid
Rädslan förstår mig mer
Då kan jag inte se
Kan jag inte röra Dig
Har jag då hittat nån annan
Säg nu hur Du ser mig

Jag undrar om Du
Hade kraft o ge dig av
Eller mod o stanna kvar
Vågat bygga på nåt nytt
Jag undrar om Du
Har kunnat ge och kunnat ta
Kunnat öppna Dig som jag
Vågat vara här och nu

Allt du försakat, hur du nu levde,
i världar av smärta, i rum utan ljus.
Nåt borde sagt dig, hur mycket mera
av kärlek du missat, i rädsla för svek.

Du får göra som du vill,
men aldrig förråda den,
som lever inpå din själ.
Du får göra som du vill,
men aldrig förråda den,

som bryr sig...

För allt jag kräver är ett svar

~ av mickisdiary på mars 26, 2009.

Lämna en kommentar